Tvätt

Varenda tisdag kommer min svärmor hit och hämtar min mans tvätt. Ja, han lägger sina smutskläder i en separat tvättpåse under veckan och svärmor hämtar på tisdag och på samma gång levererar hon kläderna som hon hämtade förra veckan, tvättade förståss. Det har naturligtvis aldrig varit tal om att hon skulle tvätta mina kläder och det skulle jag inte vilja heller. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt att jag kan tvätta hans kläder, men hon envisas att han gillar sina kläder som de blir när hon tvättar dem. Jag blir riktigt förbannad på min man också, som går med på det här. Lite förnedrande känns det faktiskt. Det är väl inte bara jag som tycker det här är onaturligt

Kommentarer
Postat av: Fia

Tycker det låter som du borde byta gubbe jag.

2010-03-25 @ 19:08:34
Postat av: Titti

Ge fan i att öppna dörren nästa gång hon kommer.

2010-03-25 @ 19:09:29
Postat av: Tanten

Herre gud! Vilken mes till man du har. Vet inte om det kommer bli roligt eller inte att följa den musen på denna blogg :-)

2010-03-26 @ 00:48:24
URL: http://mobilblogg.nu/Tant-Rosa
Postat av: Sophie

Varför ska DU tvätta hans kläder??? Han kan väl för sjutton tvätta själv?

2010-03-26 @ 10:19:41
Postat av: Svärdottern

Ja, det kan ju tyckas så, men eftersom jag ändå ska tvätta mina egna skulle jag lika gärna kunna tvätta hans. Eftersom jag är hemmafru och han jobbar skulle jag kunna leva med det.



Och mus, jag det kanske man skulle kunna kalla honom eftersom hans mamma är en riktigt stor fet råtta. ha ha

2010-03-26 @ 23:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0